Sunday, January 27, 2013

ANWAR: MEMANG BENAR! SAYA MENGANUT FAHAMAN "3 in 1"!!!

Menurutnya, PR tidak mengeluarkan kenyataan "persetujuan", sebaliknya "memperakui" perkara itu berdasarkan hasil perbincangan bersama Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Saya tidak kata tidak bersetuju...

"Kenyataan Majlis Syura merujuk kepada memberikan laluan berkenaan penggunaan kalimah ALLAH "dengan beberapa syarat" tidak dibentangkan di dalam mesyuarat Majlis PR," katanya dalam satu sidang media di pejabat PKR, di sini, semalam.

Katanya, "PR hanya mengikut dan membuat keputusan untuk memperakui kenyataan Abdul Hadi".

"Saya ulang, saya hanya baca dan meneliti kenyataan yang dibentangkan oleh Presiden Pas dan "kita (PR) memperakui" dan "sokong" kenyataan tersebut," katanya.

Itulah Anwar, dengan mengandaikan semua manusia "tak reti bahasa", dia cuba memberi definasi yang sama sekali berbeza antara "Persetujuan" dengan "memperakui".

"Saya hanya baca" dan "kita memperakui dan sokong" kenyataan yang dibentangkan oleh Presiden PAS".

Dan, katanya lagi "saya tidak kata tidak bersetuju". 

Apa yang dia setuju dan apa yang dia tak setuju pun kita tak tau.

Inilah  "belitan lidah berbisa" Anwar, iaitu "manusia lupa asal usul" yang menghina bapa Tun Mahathir sebagai "pencari ular di Kerala". Tun M mengaku keturunan bapanya berasal dari India, tapi ibunya "Wan Tempawan" adalah keturunan bangsawan melayu Kedah. Anwar tidak pernah mengakui ayahnya keturunan sekampong dengan bapa Tun M. Malah "atuk dan nenek" Anwar langsung tiada darah melayu. Dari segi DNA, Anwar lebih mamak dari mamak. 

Dengar khabar dari Penang, ada yang kata isteri Tok Rahmannya berasal dari perkampungan Yahudi di Penang? Entah-entah memang keturunan yahudi tak? Kalau tengok hidung, bulu kening Anwar dan memek muka masa marah, memang ada typical yahudi... Mungkin rakan blogger "Jinggo" boleh keluarkan photo-photo muka Anwar untuk kajian segenap sudut muka Anwar samada wujud ciri persamaan dengan "wajah jewish".

Kalau tengok "perangai" memang sahih "berkelakuan" yahudi. Dalam satu masa dia boleh "tipu", "bodohkan" dan "boleh perangkap" semua pihak. Antara mangsa yang ditipu, dibodohkan dan dijerat dalam kenyataan medianya ialah;

1. DS Abd Hadi Awang terperangkap. Sekarang Anwar lepas semua bebanan masalah kepada Hadi.
2. Majlis Syura PAS pula "dibodohkan" dengan hanya memainkan perkataan "persetujuan" dan "memperakui".
3. Ahli PAS, pengikut dan penyokong Anwar yang "naif" dan lurus bendul yang hanya tahu Anwar suci.
4. Golongan intelek i.e para pensyarah dan ahli akademik yang hanya tahu soal "silibus dan kurikulum akademik", tetapi buta soal dunia luar selain dari tugasan mengajar di universiti.
5. Golongan mahasiswa "mentah" yang mengaku "sudah masak" selok-belok politik, sedangkan pensyarah yang mengajar mereka adalah pensyarah kategori 3 di atas.
6. Orang kampong yang "mudah cair dengan agama secara luaran" dan cukup mudah terpesona dengan sebutan "qolqolah" dan bacaan al Quran yang keluar dari mulut Anwar.
7. Penganut Kristian paling ramai tertipu dengan "konsep tidak bersetuju untuk bersetuju dan memperakui" kalimah Allah boleh dikongsi.

Anwar adalag penganut fahaman triniti, "3 in 1". Sesumpah politik, Sesumpah agama dan Sesumpah nama Allah. Dengan muslim kata Allah tak boleh kongsi. Dengan kristian kata boleh kongsi.

No comments:

Post a Comment